Podstawy e-commerce: Customer Retention Method

Podstawy e-commerce: Customer Retention Method

Podstawy e-commerce: Customer Retention Method
autorem artykułu jest Dominik Szmaj

...zachÄ™cenie jak najwiÄ™kszej liczby potencjalnych klientów do zakupu… nie raz… ale kilka razy… od Ciebie!

Znajdywanie nowych klientów jest relatywnie łatwe w porównaniu do budowania z nimi długotrwałego kontaktu i wygodnej współpracy. Jednak z małym, kreatywnym marketingiem i możliwością swobodnego manipulowania ceną i zyskiem Twój biznes może zyskiwać klientów powtarzających swoje zakupy u Ciebie wprowadzając niektóre z poniższych rad.

Zaczynając, w biznesie, będziesz chciał sprawić, że Twoje produkty staną się dobrze znane dla jak największej grupy potencjalnych klientów starając się robić to możliwie najtaniej. Rozważ wprowadzenie np. 10% upustu dla tych klientów, którzy zapiszą się dodatkowo do Twojej listy adresowej.

Dodatkowo możesz, w swoich mailach, zamieścić notatkę, że każdy polecony przez klienta kolejny klient sprawia, że polecający dostaje przykładowo 10% zniżki na wybrany produkt, że zniżki się sumują i za 10 klientów dostanie wybrany produkt za darmo.

W Twojej gestii jest jak to technicznie rozwiążesz, możesz wprowadzić program partnerski i cały system go obsługujący automatycznie lub robić to ręcznie. Polecam pierwsze rozwiązanie, Twój czas jest ważniejszy niż pieniądze :)

To znakomity sposób na budowanie bazy aktywnych klientów, którzy oprócz zostawiania u Ciebie pieniÄ™dzy… zwiÄ™kszajÄ… Twój dochód. NazywajÄ… to “poczta pantoflowa”, “marketing szeptany”, “marketing wirusowy”, a Ty nazwij to jak chcesz, to dziaÅ‚a :)

Kolejnym sposobem na utrzymywanie dÅ‚ugoterminowych klientów jest oferowanie programu lojalnoÅ›ciowego. To zadziwiajÄ…ce jak takie programy mogÄ… uzależnić klienta od Ciebie. Sam poczuÅ‚em jego moc kupujÄ…c w merlinie. byÅ‚a wtedy promocja, że jeÅ›li w ciÄ…gu roku wydam na książki wiÄ™cej niż 300zÅ‚ (co nie stanowiÅ‚o problemu, ponieważ jestem raczej molem książkowym :) ) to wysyÅ‚kÄ™ bÄ™dÄ™ miaÅ‚ za darmo powyżej okreÅ›lonej kwoty zakupu… i wiesz co?? kupowaÅ‚em w merlinie pomimo minimalnie wyższych cen niż u konkurencji ;)

Zaproponuj to samo. Powyżej okreÅ›lonej iloÅ›ci zakupów lub okreÅ›lonej kwoty, klient ma przywilej do uzyskania specjalnych udogodnieÅ„ takich jak darmowa wysyÅ‚ka, coraz wyższy kupon rabatowy, jakiÅ› darmowy bonus… cokolwiek wartoÅ›ciowego dla klienta (dla Ciebie może to być bez wartoÅ›ci, a nawet powinno :) ). Dostosuj swój program lojalnoÅ›ciowy do swojego rynku, na którym dziaÅ‚asz, do rodzaju produktu i klienta, a zapewniam CiÄ™, że odniesiesz spektakularny sukces w swojej branży.

Przede wszystkim pamiętaj, że klient jest numerem jeden! Jeśli by porównywać biznesy i strategie w realnym świecie biznesu, biznesu bezlitosnego, miej na uwadze, że pierwsze wrażenie klienta na temat jego traktowania przez Twoją firmę i serwis posprzedażowy ma decydujące znaczenie. To znaczenie jest tym bardziej istotne w wirtualnym świecie, gdzie informacja może obiec cały świat w ciągu kilku chwil. Sam zadecyduj jaka informacja o Twoim biznesie go przemierzy

--
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Innowacyjność polskich firm – czy istnieje?
Osteoporoza i chrzÄ…stka rekina.
Co to jest licencja elektroniczna?
Nasz drogi ZUS - droższy o kolejne 630 milionów
Kryzys finansowy, a nasze bezpieczeństwo